Volg ons op:

Een arbeidsmarktcommunicatieplan, wat is dat?

Met een gedegen arbeidsmarktcommunicatieplan werf je niet alleen makkelijker nieuw personeel, je bent ook beter in staat de geschikte werknemers aan te trekken. Denk hierbij aan de juiste fit met de organisatie en de juiste opleiding en ervaring. Hoe dat kan? Het team van FairSterk stelt onder meer een werkgeversidentiteit op die past bij de organisatie en de doelgroep. Door dit op een flexibele basis, bij de klant op locatie te doen bespaar je geld, tijd en energie en profiteer van onze expertise op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie!

Wat is de reden om een arbeidsmarktcommunicatieplan op te stellen?

De voornaamste reden om een arbeidsmarktcommunicatieplan op te stellen, is het bereiken van de juiste potentiële werknemers. Met de juiste strategie en middelen kan er geboeid en gebonden worden. Vaak ontbreekt binnen een organisatie de juiste expertise om een arbeidsmarktcommunicatieplan op te stellen en uit te werken. Zonder een plan werken heeft uiteindelijk minder resultaat omdat middelen afzonderlijk ingezet worden. Hierdoor is er geen samenhang in het geheel wat niet ten goede komt van het succes.

In 6 simpele stappen jouw candidate experience verbeteren

  • Wat zijn de voordelen van een goede experience?
  • Hoe pak je het aan?
  • Stappen gericht op het proces, het gesprek en communicatie.
Download de handleiding!

FairSterk zet in vijf stappen een arbeidsmarktcommunicatieplan op:

Natuurlijk wil je niet alleen een haalbaar en professioneel plan ontvangen. Het plan moet ook naadloos aansluiten bij de identiteit en imago van het bedrijf. Daarom stellen wij een arbeidsmarktcommunicatieplan op, bestaande uit de volgende vijf activiteiten:

  • We stellen een projectplanning en stappenplan op
  • Gezamenlijk bepalen we de communicatiestrategie en werkgeversidentiteit
  • Na het bepalen geven we vorm en voeren we uit
  • De candidate experience wordt geoptimaliseerd
  • Nieuwe wervingstechnieken worden ingezet en data uit de arbeidsmarkt wordt benaderd

Wat zijn de voordelen?

Een arbeidsmarktcommunicatieplan heeft tal van voordelen. De belangrijkste is het optimaliseren van je naam als werkgever richting toekomstig personeel. Daarnaast bereik je niet alleen potentiële werknemers, maar kunnen onder de doelgroep ook nieuwe klanten zitten. Anders gezegd, een goede arbeidsmarktcommunicatie is aanvullend op het algehele bedrijfsimago. Het vult de traditionele marketing en communicatie aan. Een goed voorbeeld hiervan is Coolblue.

Een mooi voorbeeld van een goed arbeidsmarktcommunicatieplan en wat het op kan leveren, is de campagne welke wij voor Kooiman Marine Group hebben opgezet. Voortgekomen uit een strategie en arbeidsmarktcommunicatieplan hebben we onder andere in samenwerking met VONQ een campagne opgezet die door Werf& tot campagne van de week werd bestempeld.

Tevens, door gericht te werken middels een arbeidsmarktcommunicatieplan, bereik je ook de doelgroep dat niet werkzoekend is, maar wel ooit zal worden. Dit is misschien wel de belangrijkste doelgroep om te benaderen. Doordat deze doelgroep al bekend is met je bedrijf, wordt de kans van solliciteren bij het bedrijf een stuk groter.

Arbeidsmarktcommunicatieplan

Super interessant?

Meer kennis bij FairSterk.