Volg ons op:

FairSterk maakt voor bedrijven van hun werving een specialisme, vanuit de visie dat recruitment marketing en inspelen op emoties is. We werven en ondersteunen bij de arbeidsmarktcommunicatie. Flexibel, data gericht, dienstverlenend, proactief, tijdbesparend, goedkoper, op locatie en uit naam van de klant. Klinkt goed nietwaar?

En het ís ook goed. Er zijn weinig bedrijven die niet in ons concept geloven.
Dat is makkelijk. Kat in ’t bakkie. Hup hup, een analyse, een plan, beeldmateriaal, InMails eruit en klaar is Kees!

Een utopie, heb ik ondervonden.

De mens is en blijft een gewoontedier.
Ondernemers vinden het lastig dat je aan hun ‘kind’ komt, werknemers vinden het lastig om buiten hun comfortzone te treden en mee te moeten denken over content.

Verandering brengt weerstand…
Volledig begrijpelijk en tegelijkertijd lastig omdat de potentie van een bedrijf duidelijk is, maar die komt niet optimaal naar boven als er niets verandert.

Resultaat schept vertrouwen!
Ter illustratie laat ik zien hoe mijn eerste maand was bij een opdrachtgever en hoe de afgelopen week was.

November 2017

Ik kom binnen en word aarzelend begroet met ‘Goedemorgen’. Het is altijd wennen, een nieuwe collega en zeker als die een vreemde eend in de bijt is.
Vol enthousiasme ga ik van start en begin met mijn analyse. Velen zijn blij dat ik er ben. Er moet iets veranderen! Alleen hoe en wat weten ze niet.
‘Maak je geen zorgen, ik ga jullie helpen!’ zeg ik vastberaden.

Het plan: de vacature herschrijven, elke week een post op LinkedIn, een Facebook pagina, betrokkenheid van medewerkers, een andere manier van sollicitatiegespreksvoering, een eigen vacaturepagina op de website, uniformiteit in portretten van medewerkers en in de e-mailhandtekening.
Een hoop werk aan de winkel, maar ik ben ervan overtuigd dat het voor het aannemen van nieuwe medewerkers en op commercieel vlak een enorme boost gaat geven.

De uitvoering blijkt lastig.
‘Moeten wij ons er ook mee bezig houden?’ ‘Waarom een Facebook pagina?’ ‘We moeten LinkedIn niet teveel spammen…’ ‘Gesprekken anders, waarom, die gaan toch goed zo?’ ‘Wat is er mis met onze vacaturetekst?’ ‘Wij, op de foto…?’

Soms moet je langzamer dan je zou willen; het vergt geduld, overtuiging en duidelijke communicatie.
Niet alles in één keer, maar stap voor stap.

En dan wordt het resultaat duidelijk…
Voor kandidaten worden de werkzaamheden duidelijker, de website krijgt complimenten, de vacaturetekst wordt enthousiast ontvangen, meer aanvragen van klanten. Op LinkedIn worden onze berichten gretig gelezen en binnen twee maanden tijd zijn we van 19 naar 68 volgers gegaan!

 Deze week
Rondom mijn bureau staan twee enthousiaste medewerkers met foto’s in hun handen voor een verhaal dat ik kan posten. Twee anderen zijn op hun pc foto’s aan het uitzoeken. Volgende week komt er een sollicitant.
‘Erinn, ik merk echt verschil. De gesprekken gaan beter en we krijgen zelfs van klanten meer aanvragen!’

Dit is waarvoor ik het doe. Het verschil maken en bedrijven écht verder helpen. De reden waarom ik elke dag tevreden naar huis rijd!

Interessant?

Meer weten over dit onderwerp? Kom in contact met FairSterk