Volg ons op:

Contentmarketing in recruitment een belangrijk communicatie onderdeel! Bij recruitment is dit niet anders, tijdens het werven van kandidaten bereik je deze het best met een goede inhoudelijke boodschap. Vijf tips die helpen!

Werkzoekenden gedragen zich online niet anders dan consumenten die op zoek zijn naar een goed restaurant of een leuk hotel. Ze kijken op de bedrijfswebsite, maar oriënteren ook veel breder: Google! Via deze weg vinden ze natuurlijk aanvullende informatie op blogs, social media en andere kanalen. Bij alles wat zij tegenkomen over jouw bedrijf zal de kandidaat dit meenemen in de beslissing: Is dit een bedrijf waarvoor ik wil werken?

Relevante content is een krachtig recruitmenttool. Maar je moet de content wel op de juiste plek en juiste manier kenbaar maken. Hoe zorg je er nou voor dat de content ook daadwerkelijk bij de doelgroep terecht komt? Er staat online zoveel informatie waardoor de kans groot is dat jouw content niet voldoende opvalt en de doelgroep niet op jouw website of bij jouw vacature terecht komt. Vijf tips die je op weg helpen!

1. Goede titel!

Online is het koppen snellen!Dus om ervoor te zorgen dat er wordt geklikt zal je creatief moet zijn. Maak de lezer nieuwsgierig en probeer te verassen met een opvallende titel! Maar belangrijker nog bedenk wat de lezer wil lezen en welke boodschap jij wilt overbrengen.

2. De contentmarketing in recruitment moet relevant zijn!

Schrijf vanuit de behoefte van de kandidaat. Wat vindt een kandidaat interessant om te lezen over jouw bedrijf en wat helpt ze om een beeld te vormen. Denk bijvoorbeeld aan de bedrijfscultuur of type werknemers. Maar ook interessante projecten en bedrijfssucces geven een goed beeld van de activiteiten van het bedrijf. Maak het artikel attractief : Een leuke tekst aangevuld met foto’s of relevante plaatjes.

3. De sollicitatieknop!

Yes! We hebben de aandacht, maar wat willen we ook alweer bereiken met de aandacht? Oh ja, we zoeken de beste talenten die geïnteresseerd raken om voor jouw bedrijf te werken. Vergeet dan niet om een actieknop aan de content toe te voegen. Want zodra de lezer moet zoeken waar hij zijn gegevens achter kan laten heb je kans dat de aandacht weer weg is. Dus…. zorg voor een sollicitatieknop! Contentmarketing in recruitment is veel gebaseerd op call to actions. Hoe trek je zo snel mogelijk aandacht.

4. Online, wat is de beste plek?

De content is klaar om de wereld in te slingeren. Maar waar ga je het plaatsen? Denk hier goed over na want hoe gerichter je de content plaatst hoe meer relevante lezers de content lezen. Facebook trekt bijvoorbeeld ander publiek dan Linkedin. Je kunt de content aanpassen per platform waar je de berichten plaatst.

5. Meten = weten

We hebben het al vaker over het meten van clicks gehad. Door je content te meten kom je erachter wat werkt. Kijk waar wel op wordt geklikt en waar niet op wordt geklikt om je posts en content gerichter te plaatsen. Je kunt hiervoor gebruiken maken van Google Analytics of Bit.ly.

contentmarketing in recruitment tips

Interessant?

Meer weten over dit onderwerp? Kom in contact met FairSterk