Volg ons op:

Het recruitment-vak is de afgelopen jaren steeds professioneler geworden en dat zal alleen maar doorzetten. Zo breekt in 2019 bijvoorbeeld mobile recruitment definitief door en ook recruitment uitbesteden is iets wat we steeds vaker terugzien. Het is dan ook niet langer iets wat HR ‘erbij doet’ maar een serieuze afdeling binnen veel bedrijven. Gelukkig maar, want personeel (en dus de werving ervan) is het meest waardevolle bezit van een organisatie.

Ondanks het belang van het werven van goed personeel, heeft niet elke organisatie de kennis en kunde in huis om dit goed op te pakken. Termen als arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en candidate experience zijn vaak wel bekend, maar hoe het concreet ingevuld moet worden door de organisatie blijft een vraagteken. Dit maakt het werven van talent een pittige uitdaging.

Om de juiste kennis en kunde in huis te halen kun je iemand aannemen, maar je kan er ook voor kiezen om het flexibel uit te besteden aan specialisten. Voor andere processen is dit al heel normaal, denk aan IT-vraagstukken en juridische kwesties, recruitment hoeft hierin niet anders te zijn. Door bijvoorbeeld samen te werken met een Creatief RPO (Recruitment Proces Outsourcing) kan de werving van de organisatie professioneel en flexibel worden opgezet waardoor geld en tijd wordt bespaard.

Voordelen recruitment uitbesteden aan specialisten:

·         Beschikken over de juiste kennis & kunde

Het optimaliseren van recruitmentprocessen, het opzetten van een werken-bij website, creatieve sollicitatieprocedures; er is zoveel mogelijk! Recruitment uitbesteden betekent samenwerken met een ervaren partij die continu op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen. Dit zorgt ervoor dat je over de juiste kennis en kunde beschikt waarmee je talent kunt boeien en binden.

·         Zichtbaarheid van de organisatie

Om talent aan te trekken moet je vindbaar en aantrekkelijk zijn voor jouw doelgroep. Hierbij is enkel een vacature uitzetten al lang niet meer genoeg. Om een optimale candidate experience te creëren dien je goed na te denken over je arbeidsmarktcommunicatie en de strategie hierachter. Een Creatief RPO kan helpen bij zowel het opzetten van een strategie als het tot uitvoering brengen.

·         Geld- en tijdsbesparing

Recruitment uitbesteden betekent het flexibel houden van de inzet waardoor je onnodige kosten voorkomt wanneer bijvoorbeeld het aantal vacatures daalt. Daarnaast nemen specialisten het werk uit handen waardoor de organisatie volledig ontzorgd wordt en zich kan richten op haar kerntaken. Dit met geld- en tijdsbesparing als resultaat.

FairSterk

FairSterk is een Creatief RPO en werkt op flexibele basis samen met bedrijven. Door onderdeel te worden van een organisatie zijn we direct betrokken bij de bedrijfscultuur, werkprocessen en het recruitment. Afhankelijk van de behoefte kunnen we bij allerlei vraagstukken op het gebied van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie ondersteunen.

Interessant?

Meer weten over dit onderwerp? Kom in contact met FairSterk