Volg ons op:

Hoe ga je de relatie aan met je doelgroep? De relatie aangaan met je doelgroep is in de huidige arbeidsmarkt enorm belangrijk. Het boeien van kandidaten dient al in een vroeg stadium te beginnen, zodat hier in een later stadium de vruchten van geplukt kunnen worden. Dit doe je door de relatie aan te gaan met je doelgroep. Speel in op hun interesses en zorg dat je ze niet alleen boeit, maar ook aan je organisatie bindt. Het aangaan van zo’n relatie is overigens niet gemakkelijk. Hier dien je veel energie en tijd in te steken, echter betaalt dit zich op lange termijn zeker uit. 

Hoe ga je de relatie aan met je doelgroep?

Het aangaan van een relatie kun je onder andere doen door middel van content marketing. Content marketing is een marketingstrategie die draait om het bouwen en onderhouden van relaties met doelgroepen door middel van het creëren en publiceren van content. Door waardevolle en relevante content te delen, versterkt de band met het bedrijf en vergroot het de relatie. 

In 20 minuten kennismaken met content marketing?

Vrijdag 31-7 om 10:00 gaan we het hebben over:

  • Wat is content marketing
  • Ideeën voor content marketing
  • Het gebruik en belang van data

Kortom. Veel informatie en een leuk onderwerp!

Schrijf je direct in!

Het versterken van de relatie door het delen van interessante content draagt bij aan het invullen van openstaande en toekomstige vacatures. Door de opgebouwde relatie zijn werkzoekenden sneller geneigd een keuze te maken voor het bedrijf waar zij middels content marketing al bekend mee zijn. Anders gezegd, met wie het al een relatie heeft. Belangrijk! De gedeelde content moet nuttig zijn. Maak het vakspecifiek en richt het op de doelgroep zoals bepaald in een strategie. 

Enkele andere voordelen van content marketing: 

  • Content is duurzaam; je profiteert langer van de investering;
  • Content marketing is persoonlijk dus gericht;
  • Content geeft impact;
  • Verbetert je vindbaarheid in Google;
  • Je bent altijd met de wensen van je doelgroep bezig;
  • Vergroten van bezoekers en potentiële sollicitanten naar je website.

 Conclusie 

Content marketing is een goede manier om de relatie aan te gaan met je doelgroep en om deze te onderhouden. Door op lange termijn te investeren in het boeien van potentiële werknemers, kun je deze uiteindelijk binden. Hierdoor zal je zien dat zowel de cost-per-hire als de time-per-hire omlaag gaat. 

relatie doelgroep

Interessant?

Meer weten over dit onderwerp? Kom in contact met FairSterk