Volg ons op:

Wat zijn de voordelen van een werken bij pagina? Om te beginnen, een werken bij pagina is de standaard benaming voor een pagina waar de vacatures (en meer) getoond worden. Het hoeft alleen niet altijd een werken bij pagina te heten. Het kan ook een werken met pagina zijn of een werken voor pagina. Een beetje creativiteit in de benaming kan geen kwaad. Ons advies is vooral te werken vanuit een vooraf opgezette strategie arbeidsmarktcommunicatie. De naam van de pagina, teksten, communicatiemiddelen, etc. moeten kloppen met de waardes en ‘tone of voice’ die van tevoren is bepaald.

De voordelen van een werken bij pagina 

Het opzetten van een werken bij webpagina heeft een aantal voordelen. In de eerste plaats is het belangrijk om te vermelden dat het communiceren met kandidaten wezenlijk anders is dan het communiceren met je klanten. Een aantal andere voordelen. 

  • Kandidaten zijn op zoek naar diepgaande informatie over hun volgende werkomgeving. Met een ‘Werken bij’-website benut u deze kans en geeft u antwoord op hun vragen
  • Duidelijke focus op een doelgroep 
  • Makkelijker online te communiceren, ofwel je verminderd ruis 
  • Ruimte voor storytelling en beleving 
  • Transparantie over uw organisatie als werkgever 
  • Onderscheidend vermogen in een concurrerende banenmarkt 
  • Duidelijkheid over een ‘culturele fit’ 
  • Een vast platform voor al uw wervingsactiviteiten 
  • Eenvoudiger analytics (data) te meten 

Durf te investeren 

Recruitment is marketing. Zodoende is ons advies aan bedrijven. Durf te investeren in een werken bij webpagina. Onderschat niet de waarde van goede communicatie. Probeer je ROI te meten door na te gaan hoeveel sollicitanten via je werken bij pagina komen. Sneller werven door je pagina betekent ook een besparing van kosten. Oftwel, het terugverdienen van je pagina is redelijk eenvoudig.  

Verschillende partijen

Wat tevens belangrijk te vermelden is zijn de verschillende partijen waarmee je tegenwoordig moet samenwerken. Afhankelijk van de omvang van de pagina is het verstandig een planning op te stellen. Bedenk in eerste instantie wat je op de pagina wil hebben en met welke middelen (zie strategie) en vervolgens welke partijen je daarvoor wil inschakelen. Denk aan partijen als: data specialisten, vormgevers, developers, tekstschrijvers, fotograven, etc. Deze partijen moeten uiteindelijk met elkaar gaan samenwerken. Wijs iemand aan binnen het bedrijf die projectleider is om dit in goede banen te leiden.

voordelen werken bij pagina

 

Interessant?

Meer weten over dit onderwerp? Kom in contact met FairSterk