Volg ons op:

Content is king in de hedendaagse marketing- en communicatiewereld. Uit een onderzoek blijkt dat in de VS meer dan 90% van de marketingmanagers inzet op contentmarketing. En dat is niet zo gek. 70% van de consumenten voelt zich meer betrokken bij een organisatie dat goede content deelt. Goede content maak je niet zonder plan, daarom is contentbeheer belangrijk. 

Wat is contentbeheer?

Contentbeheer is simpel gezegd het beheren (ontwikkelen, delen, optimaliseren) van content. Content is het delen van informatie die door de consument gezien wordt als boeiend en relevant. Het doel is jouw product, merk of organisatie onder de aandacht krijgen van jouw doelgroep. Dit leidt uiteindelijk (hopelijk) tot winstgevende conversies.

Ontdek in 5 minuten de voordelen van een creatief RPO!

  • Uitleg waarom je zou moeten samenwerken met een creatief RPO; 
  •  Je communicatie en recruitment onder beheer bij één partij; 
  • Speciaal voor de specialist arbeidsmarktcommunicatie, recruiter of HR manager die van zijn werving een specialisme wil maken. 
Download de whitepaper

Voordelen contentbeheer

Is contentbeheer voor iedereen weggelegd? Eigenlijk wel. Een misvatting die vaak gemaakt wordt is dat content enkel gemaakt kan worden professionele fotografen of videomakers. Niets is minder waar. Iedereen kan content maken en is dus een contentmaker. Het enige wat je hoeft te doen is bedenken wat jouw doelgroep interessant vindt om te weten en dit vervolgens uit te werken. Een blog is al een goede start. 

Er zitten veel voordelen aan content en contentbeheer. Ten eerste ga je van zenden naar interactie met je doelgroep. Jouw advertenties zijn ze allang zat en klikken ze het liefst zo snel mogelijk weg. Maar met die nieuwe videoserie van jouw organisatie die hun belevingswereld prikkelt is dat wel anders. Daar reageren ze op en op deze manier bouw je een band op met jouw doelgroep.  
Een ander voordeel van contentbeheer is dat je de omschakeling maakt van push naar pull. In plaats van dat je jouw advertentie ‘zend’ naar de doelgroep, trek je nu juist de doelgroep aan.  
Content is daarnaast duurzaam is. Eenmaal geplaatst op jouw website of social media kanaal, kunnen gebruikers het altijd terugvinden. Ook kan content ‘gerecycled’ worden. Dit houdt in dat je ontwikkelde content op een later moment nog een keer kan gebruiken.   

Waarom contentbeheer?

Content levert dus meerdere voordelen op, en daarom is het verstandig om in te zetten op contentbeheer. Het ontwikkelen van een contentstrategie en contentkalender bijvoorbeeld. Met een contentstrategie onderzoek je met welke content jij jouw doelgroep kan bereiken. Vervolgens werk je dit uit in een kalender, waar precies in staat welke content je wanneer posts, op welke kanalen en welke collega daar verantwoordelijk voor is. Om echt impact te maken met jouw content kan het verstandig zijn om jouw contentbeheer (deels) uit te besteden aan een professionele partij. Zij zijn gespecialiseerd in contentstrategieën en weten wat werkt. 

FairSterk doet contentbeheer voor verschillende klanten. Vanuit een onderzoek naar de identiteit en doelgroep van de organisatie wordt een contentstrategie opgesteld. Onze vormgevers gaan vervolgens aan de slag om aantrekkelijke content te maken. Daarnaast kennen de specialisten alle ins- en outs van social media , waardoor jouw content sowieso bij de doelgroep terechtkomt. Kijk eens naar de vlogs die zijn gemaakt voor Kooiman Marine Group of de website werkenbijzni.nl

contentbeheer Rotterdam

Super interessant?

Meer kennis bij FairSterk.