Volg ons op:

Een nieuwe uitstraling

Kooiman Marine Group is een onafhankelijke groep van multidisciplinaire scheepsbouwers. Kooiman Marine Group omvat drie werven met ongeveer 250 man aan personeel. Doel van FairSterk: een professioneel recruitment proces opzetten, een nieuwe werken bij website ontwikkelen in combinatie met een strategie arbeidsmarktcommunicatie.

De afgelopen twee jaar hebben wij met succes aan dit doel gewerkt en zijn we door Werf& uitgelicht in hun item ‘campagne van de week‘. In augustus 2020 hebben we onze kennis kennis en werkzaamheden aan de interne medewerkers overdragen.

Het proces voor het opzetten en implementeren van een nieuwe strategie arbeidsmarktcommunicatie verliep in 4 stappen:

Identiteit

Het ontdekken van de missie, visie en waardes middels een creatieve sessie.

Strategie

Opleveren van een ‘strategy-book’ wat de basis vormt voor de communicatiestrategie

Creatie

Ontwerpen van een nieuwe stijl en doorvoeren in het ontwerp van een nieuwe website.

Beheer

Doorvoeren van de huisstijl in diverse online en offline communicatiemiddelen.


Werknemers vloggen!

Om de werknemers in het zonnetje te zetten zijn we gaan vloggen.

Belangrijk! Wij vonden het belangrijk, in de lijn met de waardes van Kooiman, om het echte ‘gezicht’ te laten zien van de medewerkers.


Van doelgroep, naar huisstijl, naar design, naar development.

Tijd om een vertaling te maken van het ‘strategy-book’ naar designs die aansluiten bij de technische doelgroep: lassers, ijzerwerkers en engineers. In het ontwerp van de website hebben we rekening gehouden met het gedrag van de bezoekers. De bezoekers worden zo snel mogelijk (minimaal aantal clicks) naar de pagina geleid.


Beheer en verdere ontwerpen

Om de nieuw stijl door te voeren zijn we aan de slag gegaan met, bijvoorbeeld, diverse flyers van de toepassingen en producten.

Naast het beheer van de communicatie, beheren we ook het werven. Hierdoor behouden we één lijn in de corporate- en arbeidsmarktcommunicatie.


Meer weten?

Vraag het aan Kees.