Volg ons op:

Een nieuwe uitstraling

ICE BT is een klant waar we ondersteunen in het werven van nieuw personeel. Helaas was de communicatie en de uitstraling van ICE-BT niet meer van deze tijd. Tijd voor wat anders! Naast het werven hebben we stapsgewijs hun interne een externe communicatie aangepakt, om de communicatie richting klant en sollicitant te verbeteren.

Dit proces verliep in 4 stappen:

Identiteit

Het ontdekken van de missie, visie en waardes middels een creatieve sessie.

Strategie

Opleveren van een ‘strategy-book’ wat de basis vormt voor de communicatiestrategie

Creatie

Ontwerpen van een nieuwe stijl en doorvoeren in het ontwerp van een nieuwe website.

Beheer

Doorvoeren van de huisstijl in diverse online en offline communicatiemiddelen.

Een creatieve strategiesessie

Middels een creatieve sessie met de directie, hebben we bepaald wat de kern en motivaties zijn van de mensen die werken bij het bedrijf.

Letterlijk, wat is hun stip aan de horizon en welke verhaallijn past daar het beste bij. De bevindingen vormen de basis van het ‘strategy-book’ en de stap naar een nieuwe huisstijl.

Het ‘strategy-book’ hebben we opgeleverd met de hoofdstukken:

  • Identiteit
  • Storytelling
  • Doelgroepanalyse
  • Marketing en communicatiestrategie

Van oud, naar nieuw!

In de oude stijl werd er geen rekening gehouden met kleuren en contra kleuren, daarnaast was er geen consistentie in het lettertype.

In combinatie met het ontbreken van de juiste stijl en een gepast CMS systeem voor het beheer zijn we aan de slag gegaan.


Van doelgroep, naar huisstijl, naar design, naar development.

Tijd om een vertaling te maken van het ‘strategy-book’ naar designs die aansluiten bij de technische doelgroep: Plant managers, project managers en uitvoerders in hoge temperatuur processen. In het ontwerp van de website hebben we rekening gehouden met het gedrag van de bezoekers. De bezoekers worden zo snel mogelijk (minimaal aantal clicks) naar de pagina geleid.


Beheer en verdere ontwerpen

Om de nieuw stijl door te voeren zijn we aan de slag gegaan met, bijvoorbeeld, diverse flyers van de toepassingen en producten.

Naast het beheer van de communicatie, beheren we ook het werven. Hierdoor behouden we één lijn in de corporate- en arbeidsmarktcommunicatie.


Meer weten?

Vraag het aan Kees.