Volg ons op:

Verbeteren van de marketing & (arbeidsmarkt)communicatie

Helaas was de communicatie en de uitstraling van Kooiman Marine Group niet meer van deze tijd. Tijd voor wat anders! Naast het werven hebben we stapsgewijs hun interne een externe arbeidsmarktcommunicatie aangepakt, om de communicatie richting klant en sollicitant te verbeteren. Momenteel pakken we onder andere het volgende op:

  • Het uitdenken en optimaliseren van de marketing en arbeidsmarkt strategie;
  • Beheer en ontwerpen van content en (arbeidsmarkt)communicatie uitingen.

De afgelopen twee jaar hebben wij met succes aan dit doel gewerkt en zijn we door Werf& uitgelicht in hun item ‘campagne van de week‘.

Pro actief werven van nieuwe technische collega’s

In het begin van 2019 zijn we Kooiman Marine Group gaan ondersteunen bij de werving om de beoogde groei te realiseren. Door actieve en gerichte werving zijn zonder tussenkomst van bureaus de eerste nieuwe collega’s aangenomen. Tot op heden hebben we de volgende resultaten behaald:

  • Kostenbesparing: Een gemiddelde cost per hire van €3500,-. 60% goedkoper dan een W&S bureau
  • Groei: Op jaarbasis 40 tot 60 technische vacatures vervuld
  • Ondersteuning: Ondersteuning in het gehele proces, van de 1e gesprekken tot aan het opstellen van arbeidscontracten
  • Lange termijn: Succesvol fundament neergezet en recruitment, marketing en arbeidsmarktcommunicatie beheer voor de lange termijn waarbij we op-/afschalen indien nodig

Dit proces verliep in 4 stappen:

Identiteit

Onderzoek naar de missie, visie en waardes middels creatieve sessies.

Strategie

Opleveren van een strategische recruitment, marketing en arbeidsmarktcommunicatieplan

Creatie

Ontwerpen van een nieuwe stijl het ontwerpen van een nieuwe werken-bij website.

Beheer

Beheren van de marketing en arbeidsmarktcommunicatie. Ontwerpen van content


Ontwerpen van een nieuwe werken-bij website

Tijd om een vertaling te maken van het arbeidsmarktcommunicatieplan naar designs die aansluiten bij de technische doelgroep: lassers, ijzerwerkers en engineers. In het ontwerp van de website hebben we rekening gehouden met het gedrag van de bezoekers. De bezoekers worden zo snel mogelijk (minimaal aantal clicks) naar de pagina geleid. Daarnaast is er gewerkt aan de zichtbaarheid en vindbaarheid van de website voor de beoogde doelgroep.


Blogs, video’s en vlogs

Om de cultuur van het bedrijf een gezicht te geven op de arbeidsmarkt, zijn we als beheerder strategisch aan de slag :

  • Schrijven van blogs
  • Maken van video’s en vlogs
  • Uitzetten werfcampagnes op social media
  • Social media beheer

Social media campagne

Om het werkgeversmerk breder in de markt te zetten hebben we, in samenwerking met VONQ, een social media campagne opgestart:

  • Ontwerp van diverse online en offline content
  • Beheer en projectmanagement van de campagne
  • Campagne is gekozen tot ‘Werf& camapgne van de week’

Meer weten?

Vraag het aan Kees.