Volg ons op:

Geef de medewerkers van KOERS een gezicht

De communicatie van KOERS was erg gericht op het bedrijfsleven. Tijd om ook KOERS als werkgever een gezicht te geven. Om de actieve werving kracht bij te zetten hebben we als verlengstuk van de corporate communicatie de creatie van de arbeidsmarktuitingen op ons genomen. We pakken dit als volgt op:

  • Het uitdenken van een strategie om de medewerkers een gezicht te geven die past bij de vernieuwde corporate identiteit
  • Het creëren van blogs en vlogs

De eerste vlog was al direct een keihard succes doordat hierdoor 4 leerlingen zijn aangenomen. Iets wat voorheen niet werd opgepakt.

Pro actief werven van vakmannen in de bouw

Eind 2018 zijn we Koers gaan ondersteunen bij de werving om de beoogde groei te realiseren en de externe kosten van arbeidsbemiddelaars drastisch te verlagen. Door actieve en gerichte werving zijn zonder tussenkomst van bureaus vele timmerlieden, werkvoorbereiders en projectleiders aangenomen. Tot op heden hebben we de volgende resultaten behaald:

  • Kostenbesparing: Een gemiddelde cost per hire van € 14.000,- teruggebracht naar € 2.100,- per aanname
  • Groei: Met 16 uur per week een groei van gemiddeld 30 bouwprofessionals gerealiseerd op jaarbasis.
  • Ondersteuning: Ondersteuning in het gehele proces, van de 1e gesprekken tot aan de eerste werkdag
  • Lange termijn: Succesvol fundament neergezet en recruitment, marketing en arbeidsmarktcommunicatie beheer voor de lange termijn waarbij we op-/afschalen indien nodig

Dit proces verliep in 4 stappen:

Identiteit

Hoe kan arbeidsmarktcommunicatie aansluiten op de nieuwe corporate identiteit?

Strategie

Opleveren van een strategische recruitment en arbeidsmarktcommunicatieplan

Creatie

Advies voor een werken-bij-gedeelte op de website en het opleveren van vlogs en blogs

Beheer

Beheren van het gehele recruitmentproces en de arbeidsmarktuitingen


Vloggen met KOERS

De slogan van KOERS voor de nieuwe werken-bij website is: De nieuwe generatie makers!.

Voor de 1e vlog die we hebben gemaakt voor KOERS Groep ligt de focus op hoe de oude werknemers van Koers kunnen leren van de nieuwe werknemers en andersom.

De nieuwe generatie timmermannen- en vrouwen brengen veel nieuwe kennis met zich mee, maar moeten ook nog heel veel leren. iets wat KOERS graag doet met behulp van leermeesters.


Verhalen van collega’s

Om meer traffic naar de website te genereren zijn vlogs alléén niet genoeg. Video’s zijn perfect voor de awareness maar zorgen niet direct voor traffic naar de website.

Daarom schrijven we blogs om de video’s kracht bij te zetten. In stijl van KOERS informeren we de lezer over de mogelijkheden binnen KOERS en de cultuur.

Voor KOERS schrijven wij maandelijks artikelen en verhalen.

Meer weten?

Vraag het aan Kees.