Volg ons op:

Een website als basis van je wervingsstrategie

Van een concept tot online zichtbaarheid en vindbaarheid

De werving van nieuwe collega’s is een uitgebreid traject, waarbij het inbound recruitment marketing-model van FairSterk de uitgangspositie is. Niet op zoek gaan naar de idelae kandidaat, maar zorgen dat je dáár bent waar de ideale kandidaat op zoek gaat naar jou! En de basis hiervan is een goede werken-bij-website.

  • Focus op talent: je hebt veel ruimte om jouw verhaal over te brengen op de gewenste doelgroep. Dit is andere informatie dan die voor klanten.
  • Vacatures in eigen beheer: je wilt traffic generen naar je eigen website en niet naar externe jobboards. Je neemt de regie in eigen handen.
  • Return of investment (ROI): Meten is weten. Op een eigen website heb je zeer gerichte data over het gedrag van jouw doelgroep. Zodoende, je kan doelen bepalen en bijstellen op basis van data.

Alle activiteiten die je uitvoert naast pro actief werven worden geïnitieerd vanuit de werken bij website. De kandidaten moeten naar jou toe komen! Je wilt het aantal bezoekers (traffic) zo hoog mogelijk maken. Hoe groter de kans op sollicitaties.

Zo vormt de website de basis voor vele wervingsactiviteiten, zoals:

  • Online recruitmentcampagne;
  • Social media plan;
  • Refferal recruitment;
  • Koppeling ATS of Hubspot;
  • Eenvoudig solliciteren via invulformulier of WhatsApp
  • Het vertellen van je verhaal middels fotografie, blogs en video’s

De creatie van een werken-bij-website in 4 stappen

Onderzoek

Welke doelgroep spreken we aan? Wat is je identiteit? Wat zijn de doelstellingen?

Strategie

Welke onderdelen zijn er nodig die bijdragen aan de totaal recruitment marketing strategie?

Creatie

In stappen van concept, naar design, naar development naar het eindresultaat en livegang.

Beheer

Flexibel beheer en onderhoud van de recruitment, marketing en communicatie.


Kooiman Marine Group

Kooiman Marine Group is een schitterende organisatie met een jarenlange geschiedenis. Medewerkers krijgen hier heel veel ruimte om aan de meest uitdagende projecten te werken. Toch past hier niet elke vakman of vakvrouw. Je moet bij de organisatie passen. Je moet houden van robuust werk waarbij het resultaat voorop staat. Dit verhaal moest de uitstraling worden van de website.

De corporate website kan hier niet in voorzien, die is gericht op de klant. Samen is daarom de website www.werkenbijkooiman.nl ontwikkeld.

Meer weten over de samenwerking met Kooiman marine Group?

Bekijk de business case hier!


Zuid-Nederlands Installatiebedrijf

Het Zuid-Nederlands Installatiebedrijf is een kleinere organisatie nabij Tilburg. In de regio is het een bekende speler en zakelijk gezien is de website een uithangbord, maar heeft het niet het doel concrete klanten voor zich te winnen. Iets wat recruitment wel wil!

De website www.werkenbijzni.nl voldoet aan deze behoefte, waarin het de potentiele college enthousiasmeert, informeert én aanzet tot actie. De website is speciaal ingericht om het verhaal van de installatiemonteurs en projectmedewerkers te vertellen. In combinatie met de altijd aanwezige Brabantse gezelligheid.


ICE-BT

Soms is de ontwikkeling van een werken-bij-website niet rendabel genoeg voor een (kleinere) mkb-er. Vanuit het recruitmentonderzoek bleek dit bij ICE-BT ook het geval. Wel kwam naar voren dat de huidige website verouderd was, niet de juiste uitstraling had en niet in nieuwe klanten voorziet .

In nauwe samenwerking tussen de recruitment- en marketingspecialist van FairSterk en de directie van ICE-BT is er een compleet nieuwe website opgeleverd mét een specifiek werken-bij-gedeelte; www.ice-bt.nl. De website is gekoppeld aan een content marketing strategie om meer leads binnen te halen welke strategisch met behulp van data omgezet worden naar klant.

Meer weten?

Vraag het aan Kees.