Kostenbesparing door een totaalproces

Kostenbesparing door een totaalproces? Het totaalproces van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie kun je opsplitsen en bij meerdere verschillende partijen neerleggen. Echter kun je in de vorm van een creatief RPO ook samenwerken met één partij die alle werkzaamheden op dit gebied oppakt.   

Een creatief RPO voegt, naast de traditionele RPO activiteiten zoals recruitment, vormgeving toe aan de dienstverlening. Een creatief RPO ziet recruitment als marketing, het inspelen op emoties. De recruiter neemt naast de wervingstaken ook verantwoordelijkheid voor het opzetten van de arbeidsmarktcommunicatie en het uitvoeren hiervan. Hierbij is vormgeving (online, offline en motion) een belangrijk onderdeel. Voorbeelden zijn een werken-bij-website of het social-media beheer. 

Het totaalproces bij één partij neerleggen 

Het samenwerken met één partij die zowel het recruitment, als de arbeidsmarktcommunicatie oppakt heeft meerdere voordelen. Door samen te werken met een Creatief RPO hoef je niet met meerdere verschillende partijen contact te onderhouden en zorg je ervoor dat er één partij is die jouw bedrijf door en door kent. Daardoor is de samenwerking efficiënter en dus ook goedkoper. Wanneer de samenwerking eerder is afgeschaald en deze dient na verloop van tijd weer opgeschroefd te worden, is voor beiden partijen bekend hoe er wordt samengewerkt en heb je niet te maken met een lange aanloopperiode.  

Een ander voordeel is het minder afhankelijk zijn van (dure) traditionele werving & selectiebureaus. Samenwerken met een creatief RPO is een verlaging van deze kosten. Feit is namelijk dat een goede arbeidsmarktcommunicatie tot een daling leidt van de cost-per-hire.   

Conclusie creatief RPO

Een creatief RPO is een samenwerkingspartner voor ieder bedrijf dat van haar werving een specialisme wil maken. De samenwerking is één-op-één, bespaart tijd en is kwaliteit verhogend. Van je werving een specialisme maken kent alleen maar voordelen voor de uitstraling van een bedrijf. Het is een interessant alternatief ten opzichte van de traditionele methodes als detachering en werving & selectie. Ieder bedrijf doet er verstandig aan om de verschillende mogelijkheden uit te zoeken en in te passen binnen de bedrijfsstrategie. De arbeidsmarkt is veranderd en het is aan de bedrijven hierop in te spelen. Verlies je de slag om talent, dan zal dit ten kosten gaan van de organisatie. 

Meer weten over kostenbesparing door een totaalproces?

Interessant? Maak kennis en laat FairSterk je verder informeren.