Volg ons op:

Verbeteren van de marketing & (arbeidsmarkt)communicatie:

Pro actief werven van nieuwe collega’s:

Helaas was de communicatie en de uitstraling van ICE-BT niet meer van deze tijd. Tijd voor wat anders! Naast het werven hebben we stapsgewijs hun interne een externe communicatie aangepakt, om de communicatie richting klant en sollicitant te verbeteren. Momenteel pakken we onder andere het volgende op:

  • Het uitdenken en optimaliseren van de marketing strategie;
  • Beheer en ontwerpen van content en communicatie uitingen.

In het begin van 2020 zijn we ICE-BT gaan ondersteunen bij de werving om de beoogde groei te realiseren. Door actieve en gerichte werving zijn zonder tussenkomst van bureau’s de eerste nieuwe collega’s aangenomen. Tot op heden hebben we de volgende resultaten behaald:

  • Kostenbesparing: Een gemiddelde cost per hire van €5500,-. 40% goedkoper dan een W&S bureau
  • Groei: Dankzij de samenwerking met FairSterk is ICE gegroeid naar 18 man
  • Ondersteuning: Ondersteuning in het gehele proces, van de 1e gesprekken tot aan het opstellen van arbeidscontracten
  • Lange termijn: Succesvol fundament neergezet en recruitment, marketing en arbeidsmarktcommunicatie beheer voor de lange termijn waarbij we op-/afschalen indien nodig

Dit proces verliep in 4 stappen:

Identiteit

Het ontdekken van de missie, visie en waardes middels een creatieve sessie.

Strategie

Opleveren van een ‘strategy-book’ wat de basis vormt voor de communicatiestrategie

Creatie

Ontwerpen van een nieuwe stijl en doorvoeren in het ontwerp van een nieuwe website.

Beheer

Flexibel beheer van de recruitment, marketing en arbeidscommunicatie

Onderzoek naar de identiteit

Middels een creatieve sessie met de directie, hebben we bepaald wat de kern en motivaties zijn van de mensen die werken bij het bedrijf.

Letterlijk, wat is hun stip aan de horizon en welke verhaallijn past daar het beste bij. De bevindingen vormen de basis van het ‘strategy-book’ en de stap naar een nieuwe huisstijl.

Het ‘strategy-book’ hebben we opgeleverd met de hoofdstukken:

  • Identiteit
  • Storytelling
  • Doelgroepanalyse
  • Marketing en communicatiestrategie

Ontwerpen van een nieuwe website

In de oude stijl werd er geen rekening gehouden met kleuren en contra kleuren, daarnaast was er geen consistentie in het lettertype.

In combinatie met het ontbreken van de juiste stijl en een gepast CMS systeem voor het beheer zijn we aan de slag gegaan.


Vindbaarheid en zichtbaarheid verbeterd bij de doelgroep.

Tijd om een vertaling te maken van het ‘strategy-book’ naar designs die aansluiten bij de technische doelgroep: Plant managers, project managers en uitvoerders in hoge temperatuur processen. In het ontwerp van de website hebben we rekening gehouden met het gedrag van de bezoekers. De bezoekers worden zo snel mogelijk (minimaal aantal clicks) naar de pagina geleid. Daarnaast hebben we de vindbaarheid van de website verbeterd door de positie van diverse landingspagina’s in google te verbeteren. Hierdoor steeg het aantal websitebezoeken met 40%.


Flexibel recruitment, marketing en arbeidsmarktcommunicatie beheer

Om de nieuwe stijl door te voeren zijn we aan de slag gegaan met, bijvoorbeeld, diverse flyers van de toepassingen en producten.

Naast het beheer van de communicatie, beheren we ook het werven. Onze recruitment specialist werft vanaf locatie nieuw personeel en voert de sollicitatiegesprekken. Hierdoor behouden we één lijn in de corporate- en arbeidsmarktcommunicatie.

Door het combineren van de werving met de vernieuwde marketing en arbeidsmarktcommunicatie strategie zijn de kosten van de ingevulde vacatures 40% goedkoper geworden. Daarnaast worden de vacatures twee keer zo snel ingevuld door een verbetering in (online) vindbaarheid en zichtbaarheid.


Meer weten?

Vraag het aan Kees.

Verbeteren van de marketing & (arbeidsmarkt)communicatie

Helaas was de communicatie en de uitstraling van Kooiman Marine Group niet meer van deze tijd. Tijd voor wat anders! Naast het werven hebben we stapsgewijs hun interne een externe arbeidsmarktcommunicatie aangepakt, om de communicatie richting klant en sollicitant te verbeteren. Momenteel pakken we onder andere het volgende op:

  • Het uitdenken en optimaliseren van de marketing en arbeidsmarkt strategie;
  • Beheer en ontwerpen van content en (arbeidsmarkt)communicatie uitingen.

De afgelopen twee jaar hebben wij met succes aan dit doel gewerkt en zijn we door Werf& uitgelicht in hun item ‘campagne van de week‘.

Pro actief werven van nieuwe technische collega’s

In het begin van 2019 zijn we Kooiman Marine Group gaan ondersteunen bij de werving om de beoogde groei te realiseren. Door actieve en gerichte werving zijn zonder tussenkomst van bureaus de eerste nieuwe collega’s aangenomen. Tot op heden hebben we de volgende resultaten behaald:

  • Kostenbesparing: Een gemiddelde cost per hire van €3500,-. 60% goedkoper dan een W&S bureau
  • Groei: Op jaarbasis 40 tot 60 technische vacatures vervuld
  • Ondersteuning: Ondersteuning in het gehele proces, van de 1e gesprekken tot aan het opstellen van arbeidscontracten
  • Lange termijn: Succesvol fundament neergezet en recruitment, marketing en arbeidsmarktcommunicatie beheer voor de lange termijn waarbij we op-/afschalen indien nodig

Dit proces verliep in 4 stappen:

Identiteit

Het ontdekken van de missie, visie en waardes middels een creatieve sessie.

Strategie

Opleveren van een ‘strategy-book’ wat de basis vormt voor de communicatiestrategie

Creatie

Ontwerpen van een nieuwe stijl en doorvoeren in het ontwerp van een nieuwe website.

Beheer

Flexibel beheer van de recruitment, marketing en arbeidscommunicatie


Ontwerpen van een nieuwe werken-bij website

Tijd om een vertaling te maken van het arbeidsmarktcommunicatieplan naar designs die aansluiten bij de technische doelgroep: lassers, ijzerwerkers en engineers. In het ontwerp van de website hebben we rekening gehouden met het gedrag van de bezoekers. De bezoekers worden zo snel mogelijk (minimaal aantal clicks) naar de pagina geleid. Daarnaast is er gewerkt aan de zichtbaarheid en vindbaarheid van de website voor de beoogde doelgroep.


Blogs, video’s en vlogs

Om de cultuur van het bedrijf een gezicht te geven op de arbeidsmarkt, zijn we als beheerder strategisch aan de slag :

  • Schrijven van blogs
  • Maken van video’s en vlogs
  • Uitzetten werfcampagnes op social media
  • Social media beheer

Social media campagne

Om het werkgeversmerk breder in de markt te zetten hebben we, in samenwerking met VONQ, een social media campagne opgestart:

  • Ontwerp van diverse online en offline content
  • Beheer en projectmanagement van de campagne
  • Campagne is gekozen tot ‘Werf& camapgne van de week’

Meer weten?

Vraag het aan Kees.

Verbeteren van de marketing & (arbeidsmarkt)communicatie

In samenwerking met het Zuid-Nederlands Installatiebedrijf verzorgt FairSterk de arbeidsmarktcommunicatie. Wij ondersteunen ZNI met de lastige zoektocht naar professionals in de bouw. Ga er maar aanstaan! We ondersteunen in:

  • Social media beheer
  • Opzetten online recruitment campagne
  • Zichtbaarheid en vindbaarheid vergroten
  • Werken bij website
  • Video, vlogs

In stappen zorgen we voor naamsbekendheid door ze online zichtbaar te maken, we verbeteren de vindbaarheid en creëren uiteindelijk méér volgers. Bekijk de werken bij website van ZNI en alle content die we hebben ontwikkeld.

Pro actief werven van nieuwe technische collega’s

In het begin van 2019 zijn we Zuid Nederlands installatiebedrijf gaan ondersteunen bij de werving om de beoogde groei te realiseren. Lastig zat, want monteurs en werkvoorbereiders zijn moeilijk te vinden, te boeien en te binden. Tot op heden hebben we de volgende resultaten behaald:

  • Kostenbesparing: Een gemiddelde cost per hire van €5500,-. 60% goedkoper dan een W&S bureau
  • Ondersteuning: Ondersteuning in het gehele proces, pro actief sourcen van kandidaten
  • Lange termijn: Succesvol fundament neergezet en recruitment, marketing en arbeidsmarktcommunicatie beheer voor de lange termijn waarbij we op-/afschalen indien nodig

Het proces verliep in 4 stappen:

Identiteit

Het ontdekken van de missie, visie en waardes middels een creatieve sessie.

Strategie

Opleveren van een ‘strategy-book’ wat de basis vormt voor de communicatiestrategie

Creatie

Ontwerpen van een nieuwe stijl en doorvoeren in het ontwerp van een nieuwe website.

Beheer

Flexibel beheer van de recruitment, marketing en arbeidscommunicatie


Het verhaal van ZNI.

Middels een creatieve identiteitssessie en onze inhouse aanwezigheid hebben we inzichtelijk gekregen wat de cultuur en identiteit van ZNI is.

De focus: twee verschillende doelgroepen:

  • De monteurs als helden in de buitendienst:
  • De tekenaars en werkvoorbereiders op kantoor.

Van een duidelijke identiteit naar een online wervingscampagne

Samen met ZNI is het doel de vindbaarheid en het aantal bezoekers op de werken-bij website te vergoten, waarin de doelgroep zichzelf kan herkennen. Einddoel: de openstaande vacatures vervullen.

Ons resultaat: sneller en uiteindelijk goedkoper vacatures invullen in combinatie met het profileren als werkgever op de arbeidsmarkt.

  • Ontwikkelen van een uitgewerkte huisstijl en deze online doorvoeren
  • Creëren van content: vlogs, blogs, video’s, fotografie & interviews
  • Google vindbaarheid vergroten, inclusief Google for Jobs
  • Social media campagne voor direct veel impact


Resultaten langs de meetlat

Per kwartaal gaan we samen met ZNI om de tafel om de resultaten van de voorgaande maanden te bespreken. Middels een rapportage:

  • Tonen we de wervingsresultaten
  • Verandering in het aantal bezoekers en gedrag op de werken bij website
  • Analyse en aanscherping van de gestelde doelen

Meer weten?

Vraag het aan Kees.

Geef de medewerkers van KOERS een gezicht

De communicatie van KOERS was erg gericht op het bedrijfsleven. Tijd om ook KOERS als werkgever een gezicht te geven. Om de actieve werving kracht bij te zetten hebben we als verlengstuk van de corporate communicatie de creatie van de arbeidsmarktuitingen op ons genomen. We pakken dit als volgt op:

  • Het uitdenken van een strategie om de medewerkers een gezicht te geven die past bij de vernieuwde corporate identiteit
  • Het creëren van blogs en vlogs

De eerste vlog was al direct een keihard succes doordat hierdoor 4 leerlingen zijn aangenomen. Iets wat voorheen niet werd opgepakt.

Pro actief werven van vakmannen in de bouw

Eind 2018 zijn we Koers gaan ondersteunen bij de werving om de beoogde groei te realiseren en de externe kosten van arbeidsbemiddelaars drastisch te verlagen. Door actieve en gerichte werving zijn zonder tussenkomst van bureaus vele timmerlieden, werkvoorbereiders en projectleiders aangenomen. Tot op heden hebben we de volgende resultaten behaald:

  • Kostenbesparing: Een gemiddelde cost per hire van € 14.000,- teruggebracht naar € 2.100,- per aanname
  • Groei: Met 16 uur per week een groei van gemiddeld 30 bouwprofessionals gerealiseerd op jaarbasis.
  • Ondersteuning: Ondersteuning in het gehele proces, van de 1e gesprekken tot aan de eerste werkdag
  • Lange termijn: Succesvol fundament neergezet en recruitment, marketing en arbeidsmarktcommunicatie beheer voor de lange termijn waarbij we op-/afschalen indien nodig

Dit proces verliep in 4 stappen:

Identiteit

Het ontdekken van de missie, visie en waardes middels een creatieve sessie.

Strategie

Opleveren van een ‘strategy-book’ wat de basis vormt voor de communicatiestrategie

Creatie

Ontwerpen van een nieuwe stijl en doorvoeren in het ontwerp van een nieuwe website.

Beheer

Flexibel beheer van de recruitment, marketing en arbeidscommunicatie


Vloggen met KOERS

De slogan van KOERS voor de nieuwe werken-bij website is: De nieuwe generatie makers!.

Voor de 1e vlog die we hebben gemaakt voor KOERS Groep ligt de focus op hoe de oude werknemers van Koers kunnen leren van de nieuwe werknemers en andersom.

De nieuwe generatie timmermannen- en vrouwen brengen veel nieuwe kennis met zich mee, maar moeten ook nog heel veel leren. iets wat KOERS graag doet met behulp van leermeesters.


Verhalen van collega’s

Om meer traffic naar de website te genereren zijn vlogs alléén niet genoeg. Video’s zijn perfect voor de awareness maar zorgen niet direct voor traffic naar de website.

Daarom schrijven we blogs om de video’s kracht bij te zetten. In stijl van KOERS informeren we de lezer over de mogelijkheden binnen KOERS en de cultuur.

Voor KOERS schrijven wij maandelijks artikelen en verhalen.

Meer weten?

Vraag het aan Kees.