De workshop met A+O Metalektro

De samenwerking met A+O Metalektro

A+O Metalektro is een opleidingsfonds opgericht in de jaren 80. In die tijd bleek – na een periode van grote werkloosheid – dat er te weinig nieuwe vakmensen waren opgeleid. Het Doel van A+O Metalektro is zorgen voor voldoende en goed opgeleide mensen in de metalektrosector. Om dit te bereiken werken ze intensief samen met andere opleidingsfondsen. Deze intersectorale samenwerking levert ook kennis en good practices op. Voor de bedrijven die zijn aangesloten bij dit opleidingsfonds heeft FairSterk een workshop gegeven.

De workshop werd bijgewoond door HR managers, HR medewerkers, recruiters.

www.ao-metalektro.nl

Doel van de workshop

Het algemene doel van de workshop was kennismaking met recruitment en arbeidsmarktcommunicatie waardoor de deelnemers van hun werving een specialisme kunnen maken.

  • Informeren over recruitment en arbeidsmarktcommunicatie
  • Interactieve workshop om samen en van elkaar te leren
  • Het meegeven van een stappenplan en tools voor in de praktijk

 

Wat is onze aanpak?

De workshop is interactief. Een combinatie tussen theorie, praktijk en onderling recruitmentthema’s bespreken. De volgende stappen zijn doorlopen:

  • Stellingen over recruitment en arbeidsmarktcommunicatie binnen de technische branche
  • Theorie over wat is  recruitment
  • In groepsvorm bespreken hoe recruitment toegepast wordt of kan worden toegepast binnen het bedrijf om kandidaten te boeien en te binden
  • Theorie over wat is arbeidsmarktcommunicatie
  • In groepsvorm bespreken hoe arbeidsmarktcommunicatie toegepast kan worden binnen het bedrijf om kandidaten te boeien en te binden
  • Bespreken hoe recruitment als marketingtool  kan worden ingezet
Recruitment, Marketing & Arbeidsmarktcommunicatie

Wat is het resultaat?

De workshop heeft als doel dat de deelnemers met een stappenplan zelfstandig met recruitment en arbeidsmarktcommunicatie binnen de eigen organisatie aan de slag kunnen. Enkele handvatten:

  • Stappenplan om je recruitment op te zetten
  • Stappenplan om je arbeidsmarktcommunicatie op te zetten
  • Whitepapers die zorgen voor theoretische diepgang op het onderwerp
  • Workshop van 4 uur
wat is recruitment

Vraag een gratis adviesgesprek aan over hoe je het personeel beter kan laten werven