Hoe verleid en bind je de doelgroep met content marketing

Content marketing voor recruitment. Content marketing, ondertussen een belangrijke zakelijk strategie voor elke (online) marketeer. De tijd dat klanten (lees: kandidaten) zich zomaar inschrijven voor je nieuwsbrief, je YouTube kanaal, of bedrijfspagina op Linkedin, is voorbij. Door middel van content marketing ga je de relaties aan met de doelgroep en kan je ‘leads’ genereren. ‘Leads’ die kunnen leiden tot werknemers. Wil je ‘on top of mind’ zijn bij je doelgroep? Start met content marketing voor recruitment.

Content marketing gaat binnen arbeidsmarktcommunicatie om het versterken van de relatie met potentiële werknemers. Het versterken van de relatie door het delen zinvolle content draagt bij aan het invullen van openstaande en toekomstige vacatures. Door de opgebouwde relatie zijn werkzoekenden sneller geneigd een keuze te maken voor het bedrijf dat content marketing toepast. Anders gezegd, met wie het al een relatie heeft.

Lees de vier pagina’s tellende whitepaper hoe je dat kan doen. Bekijk onderstaand de tabladen wat voor informatie de whitepaper geeft. Alvast veel leesplezier!

content marketing voor recruitment

 

Download de whitepaper door het onderstaande formulier in te vullen



Deze whitepaper geeft informatie over content marketing voor recruitment:

  • Het begrip content marketing binnen arbeidsmarktcommunicatie;
  • Waarom het van belang is voor je recruitmentafdeling;
  • Hoe pas je het toe en wat is het doel;
  • Wat is content;
  • Voordelen van content marketing in recruitment
  • Uiteindelijke doel van content marketing

Content marketing is een marketingstrategie die draait om het bouwen en onderhouden van relaties met doelgroepen door middel van het creëren en publiceren van content. Door doelgroepen te trakteren op waardevolle en relevante content versterkt de band met het merk en vergroot het de relatie. De tijd dat klanten (lees: kandidaten) zich zomaar inschrijven voor je nieuwsbrief, je YouTube kanaal, of bedrijfspagina op Linkedin, is voorbij. Door middel van content marketing ga je de relaties aan met de doelgroep en kan je ‘leads’ genereren.

Gratis adviesgesprek over het toepassen van content marketing voor recruitment?

Ja dit wil ik!

Deel op: