Kostenbesparing door te investeren in recruitment

Bedrijven kunnen er tegenwoordig niet meer vanuit gaan dat kandidaten zomaar kiezen voor een bedrijf en solliciteren. Een bedrijf zal zich als werkgever moeten profileren op de arbeidsmarkt. Hoe? Middels ‘employer branding’, een gestroomlijnd sollicitatieproces en een kloppend onboardingsproces om de ultieme ‘candidate experience’ te bereiken. Om als bedrijf onderscheidend te zijn op de arbeidsmarkt en de juiste doelgroep te bereiken is investeren in recruitment noodzakelijk. Zo wordt je minder afhankelijk van externe partijen en maak je van je eigen werving een specialisme. Investeren geeft inzicht in acties, kosten en kwaliteit van jouw recruitment. Misschien net zo belangrijk, je investeert in de toekomst van jouw organisatie en blijft onder de aandacht van potentiële werknemers. Kandidaten zijn schaars en goed personeel is steeds moeilijker te vinden. Veel bedrijven zitten met hun handen in het haar. Hoe de juiste mensen te boeien en te binden? De oplossing is eenvoudiger dan vaak gedacht. Haal recruitment ‘in huis’ en benader het als een bedrijfsproces. Wees als organisatie bewust van de belangen van recruitment binnen jouw bedrijf, zowel intern als extern.

Meer weten over hoe je kosten kan besparen door te investeren in recruitment? Lees onze 4 pagina’s tellende whitepaper.

Investeren in recruitment

Download de whitepaper door het onderstaande formulier in te vullen



Deze whitepaper geeft informatie over investeren in recruitment:

  • Wat het belang is om te investeren in recruitment;
  • Waarom het van belang is voor je recruitmentafdeling;
  • Hoe maak je het meetbaar (ROI).
  • Hoe maak je de recruitmentkosten inzichtelijk
  • Recruitment voor de lange termijn
  • Hoe kan je toezicht houden op je recruitment

Gratis adviesgesprek over het wel of niet investeren in recruitment?

Ja dit wil ik!

Deel op: