Hoe voeg je beleving toe aan je sollicitatieproces

Optimaliseer de candidate experience? Belevenis of experience! De toverwoorden vandaag de dag om waarde toe te voegen aan je product of dienst. Dus ook interessant voor een recruitment- of HR afdeling. Maar wat is nou eigenlijk een belevenis? Er zijn meerdere definities en wij gebruiken de volgende:

“Een zodanig aangrijpende ervaring dat de kandidaat er een betekenis of emotie aan koppelt en dat deze leidt tot emotionele respons en rationele denkprocessen”.

Via deze (strategische) gids informeren we wat er voor nodig is om een betekenisvolle belevenis te creëren bij kandidaten. Onder andere door de toevoeging van een eenvoudige checklist waaraan goede concepten of belevenissen aan voldoen. Daarnaast, het verschil tussen een ‘leuk idee’ en werken vanuit een concept.

Om onderscheidend te zijn is het belangrijk een kandidaat echt te ‘raken’. Makkelijk gezegd dan gedaan in een krappe arbeidsmarkt, in combinatie met alle marketing invloeden en vacatures die op de kandidaat afkomen. Tegenwoordig is het belangrijk patronen te herkennen bij de doelgroep en een ‘high touch’ te vinden. Verbinden met anderen, het zien en begrijpen van de details in menselijke interactie. Ervoor zorgen dat het concept aansluit bij de bovenste lagen van de behoeftenpiramide van Maslow. Succes met het optimaliseren van de candidate experience!

Download de strategische gids door het onderstaande formulier in te vullen



Optimaliseer de candidate experience! Deze strategische gids geeft informatie over:

  • Waarom er behoefte is aan ‘high concepts’
  • Wat is een concept en waar moet je rekening mee houden
  • Voordelen voor HR en recruitment
  • Wanneer is een beleving betekenisvol
  • Praktijktips voor het creëren van een  beleving

Gratis adviesgesprek over het optimaliseren van je eigen ‘candidate experience’?

Ja dit wil ik!

Deel op: