Whitepaper voordelen creatief RPO

Wat ga je lezen?

RPO staat voor Recruitment Process Outsourcing. Een RPO wordt door bedrijven ingeschakeld om intern het recruitment op te zetten, te beheren en te coördineren uit naam van de klant en op locatie bij de klant. Denk aan de invulling van vacatures, opbouw van een kandidatendatabase ofwel talentpool, (her)schrijven van vacatures en het afnemen van sollicitaties.

Een creatieve RPO voegt, naast de traditionele RPO activiteiten, vormgeving toe aan de dienstverlening. Een creatieve RPO ziet recruitment als marketing, het inspelen op emoties. De recruiter neemt naast de wervingstaken ook verantwoordelijkheid voor het opzetten van de arbeidsmarktcommunicatie en het uitvoeren hiervan. Hierbij is vormgeving (online, offline en motion) een belangrijk onderdeel. Voorbeelden zijn een werken-bij-website of het social-media beheer.

Voordelen voor de klant:

  • Samenwerken met één partner;
  • Kennis van het bedrijf door samenwerking op locatie;
  • Korte communicatielijnen.