Volg ons op:

Een (online) wervingscampagne

Strategie en content is ‘key’

Zorgen dat je niet op zoek gaat naar de ideale kandidaat, maar zorg dat je daar bent waar de kandidaat op zoek gaat naar jou. Campagnes zijn een belangrijk onderdeel van je recruitmentstrategie. Stapsgewijs focussen onze campagnes zich op een specifieke doelgroep. De interactie is vaak gespreid over meerdere maanden. Onze campagnes doorlopen de volgende fases.

  • Identiteit: onderzoek naar de doelgroep, kernwaarden en identiteit van je bedrijf. Uitlichten wat de doelgroep aanspreekt.
  • Awareness: Om er voor te zorgen dat je meer sollicitanten bij je komen werken moet je beginnen bij de basis. CreĆ«er ‘awareness’ rondom je werkgeversmerk.
  • Consideration: Nadat de specifieke doelgroep je gezien heeft en bekend is geraakt met jou als werkgever gaan we ervoor zorgen dat ze gaan nadenken over jouw bedrijf. Er moet een ‘desire’ ontstaan om bij jou te komen werken.
  • Decision: Dit is ‘the time to act’. Je bent bekend, je bent gewild. Nu nog de laatste stap naar conversie; sollicitaties.

Concept, communicatie en marketing komen samen om te zorgen voor de gewenste impact. Met gedurfde communicatie en
re-targeting inspelen op de emotie van de doelgroep om tot sollicitaties te komen. Denk hierbij aan media kanalen als:

  • Linkedin, instagram, Facebook
  • You-tube
  • Google
  • Offline kanalen

Voor deze kanalen ontwikkelen we per fase de juiste content. Denk aan afbeeldingen, vlogs of video’s. We zorgen voor de juiste afstemming en optimalisatie van je werken-bij webiste om tot een optimaal resultaat te komen. Onze recruitment specialisten kunnen eventueel de binnengekomen sollicitaties en gesprekken beheren.

Stapsgewijs een wervingscampagne opzetten

Onderzoek

Welk verhaal gaan we vertellen?Welk gevoel moet de campagne geven. Wat beweegt de doelgroep waarop we ons richten?

Strategie

Welke media kanalen gaan we inzetten? Welke periode? Ontwerp van het concept en welke content is daarvoor noodzakelijk.

Creatie

We maken een start met het ontwikkelen van de content, de projectplanning en het in inplannen van de wervingscampagne.

Beheer

Eventueel beheer van de binnengekomen sollicitaties en een maandelijks rapportage over de voortgang van de campagne.


Zuid-Nederlands Installatiebedrijf

campagne zni

ZNI, een installatiebedrijf in Berkel-Enschot, zoekt monteurs en bekwame tekenaars. In de huidige arbeidsmarkt zeer lastig. ZNI zet, samen met FairSterk, in op arbeidsmarktcommunicatie . Via een gerichte campagne op social media is de awareness van het bedrijf vergroot en daarbij het aantal sollictanten en aannames. Daarnaast:

  • Vergroten van de naamsbekendheid in de regio
  • Websitebezoek verhoogt
  • Inzet en imago als professionele werkgever

Kooiman Marine Group

Op zoek naar ‘handjes’. In een korte periode moest er een flinke slag geslagen worden in het aannemen van ‘blauwe pakken’ en elektrotechnici. Lees hier hoe de campagne werd uitgeroepen tot Werf& campagne van de week.

  • 20 aannames
  • Ontwerpen van werken-bij website
  • Verhogen van het aantal websitebezoeken
  • Vergroten van de naamsbekendheid in de regio’s Drechtsteden en Zeeland;