Ons FairHaal

Wat ons FairHaal is?

Onze missie? Wij willen van recruitment in combinatie met marketing en arbeidsmarktcommunicatie een vakspecialisme maken wat voor ieder bedrijf toegangkelijk is middels onze flexibele creatieve Recruitment Process Outsourcing (RPO) constructie.

Onze visie? Recruitment is marketing geworden, is inspelen op emoties. Daarom noemen wij recruiters, Recruiteers. Een woordcombinatie van marketeer en recruiter.

Wat we doen?

Een creatief Recruitment Process Outsourcing bureau (RPO) in combinatie met vormgeving. Maar ja, dat heb je natuurlijk al op onze ‘homepage’ gelezen…. Schrijven is schrappen, zeggen ze.  Het is verstandiger om te vertellen hoe we het doen ….

Hoe dan? Goeie vraag!

FairSterk is ontstaan van jarenlange ervaring in recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Vanuit deze ervaring én vanuit de praktijk werd ons duidelijk dat de ‘candidate experience‘ bij het solliciteren een doorslaggevende factor is voor kandidaten om te kiezen voor een werkgever. Veelal worden keuzes gemaakt op basis van een ‘gevoel’. Kan je als bedrijf optimaal inspelen op dit ‘gevoel’, grote kans dat de kandidaat voor jou kiest en niet de concurrent. Zo simpel is het.

Althans, simpel… Het lijkt eenvoudig, maar veel bedrijven hebben hier moeite mee. Recruitment is een vak van mensenkennis, sales en marketing. Onze specialisten bezitten deze eigenschappen en worden opgeleid in hoe je marketing als middel kan inzetten om de ‘candidate experience’ te optimaliseren. Oftewel, optimaal inspelen op emoties. Het gebruik van data, opzetten van werken-bij-pagina’s, creatief gesprekken voeren, inspelen op doelgroepen en het creatief schrijven van vacatureteksten zijn hier voorbeelden van.

FairSterk heeft een model waarmee, samen met de klant, stap voor stap de ‘candidate experience’ wordt verbeterd door te kijken naar de interne en externe arbeidsmarktcommunicatie, het recruitment en het recruitmentproces. Deze facetten zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Vanuit dit model werken wij samen met onze klanten om het recruitment, het recruitmentproces en de arbeidsmarktcommunicatie proactief te beheren.

Hoe zit het met dat vormgeven?

Wij geloven dat de visie en het projectmanagement achter het opzetten van de arbeidsmarktcommunicatie vanuit HR en recruitment moet komen. Door de optie om de vormgeving door FairSterk te laten uitvoeren (bijvoorbeeld een werken-bij-pagina), met de specialist op locatie als creatief projectleider en waakhond van de waarden van de klant, wordt er veel tijd en dus geld bespaart aan het ‘briefen’ van externe communicatiepartijen. Het overbrengen van bedrijfswaardes en kennis aan diverse externe communicatiepartijen wordt beperkt tot één partij: FairSterk. Kortom, tijd besparend en kwaliteit verhogend. Best logisch, toch?!

Heeft de klant al een communicatieafdeling? Dan werken we daar graag mee samen!

Voor wie? Weer een goeie vraag!

Voor elk bedrijf dat van hun werving een specialisme wil maken, moeite heeft vacatures te vervullen of een oplossing zoekt vanwege teveel sollicitanten. Door de inzet van onze specialisten maken onze klanten van hun recruitment en arbeidsmarktcommunicatie een prioriteit. Flexibel, omdat het niet altijd een volledige functie is of dat er behoefte aan tijdelijke kennis is. Op locatie uit naam van de klant, omdat wij het bedrijf als merk op de spreekwoordelijke kaart willen zetten en niet FairSterk.

Directie, HR managers, HR adviseurs, (corporate) recruiters, communicatie adviseurs, marketing managers en ieder ander voor wie ons concept interessant kan zijn. We werken graag samen met jullie, of dit nou beherend, coördinerend of in de vorm van een training is. Bellen kan altijd!

Meer informatie lees je in onze whitepapers of neem deel aan één van onze workshops.