Help!

Een strategie arbeidsmarktcommunicatie opzetten en vormgeven, maar geen kennis binnen het bedrijf? Schakel een specialist in. Waarom? Door de krapte op de arbeidsmarkt is het essentieel om jezelf als werkgever te profileren wil je openstaande vacatures vervullen.

Het opzetten van een sterk werkgeversmerk (arbeidsmarktcommunicatie) richting kandidaten vereist een totaal andere aanpak dan de marketing richting (potentiële) klanten. FairSterk helpt bij die aanpak.

Strategisch samenwerkingspartner bij het opzetten en implementeren van de  arbeidsmarktcommunicatie

De specialisten arbeidsmarktcommunicatie zijn flexibele projectmanagers voor het strategisch coördineren en implementeren van de arbeidsmarktcommunicatie. Een specialist begeleidt de organisatie intern stap voor stap naar een sterker werkgeversmerk.

Duidelijk! Welke activiteiten komen hierbij kijken?

Wij werken op locatie. Waarom? Dan leer je het bedrijf, de cultuur en waarden pas echt kennen. Essentieel bij arbeidsmarktcommunicatie. Welke stappen doorlopen we:

Stap 1: onderzoeksfase
Wij starten altijd, onder het genot van een kop koffie, met een gratis strategische sessie. Doel, probleemstelling en projectplanning definiëren. Probleem helder en doelen gesteld? Tijd voor een intern en extern onderzoek, de basis van de strategie. Denk aan: arbeidsmarktonderzoek, doelgroeponderzoek en een SWOT analyse.

Stap 2: Ontwikkelen
De gehele analyse en de gedefinieerde strategie uit de onderzoeksfase gaan we uitwerken in concepten en communicatiemiddelen welke ook worden vormgegeven.

Stap 3: implementeren
Tijd om alles te implementeren. FairSterk kan bijvoorbeeld helpen bij  het schrijven van creatieve teksten voor vacatures, opzetten van videovacatures, werken bij websites, ATS implementatie, blogs of andere vormen van content marketing of social media uitingen volgens de vooraf opgezette strategie.

Stap 4: Evalueren
Hoe wordt de content ontvangen door de doelgroep en wat kan er worden verbeterd.

Interessant! Wat levert het op?

Ontzorging en inhouse vakkennis bij opzetten van de arbeidsmarktcommunicatie. Uiteindelijk werken wij toe naar de optimale kandidaat beleving en een efficiënt en meetbaar recruitmentproces. Eindresultaat?

  • Een sterker werkgeversmerk
  • Een hogere loyaliteit onder medewerkers en minder verloop
  • Cultuurverandering: Trots op het bedrijf
  • Aantrekkelijker voor potentiële medewerkers door te onderscheiden
  • Sneller vacatures invullen door een verbeterd sollicitatieproces

Interesse in een gratis adviesgesprek van één van onze specialisten arbeidsmarktcommunicatie? Laat het ons weten!