Volg ons op:

Wat doet een specialist arbeidsmarktcommunicatie? Arbeidsmarktcommunicatie is een managementinstrument dat door planmatige integratie en inzet van verschillende communicatiedisciplines de communicatie beheerst en bestuurt met potentieel personeel en met die personen en instellingen die voor de organisatie van belang zijn voor het aantrekken daarvan.

De specialist is de projectleider en waakhond van de arbeidsmarktcommunicatie. De specialist arbeidsmarktcommunicatie staat klanten bij om de opzet en uitvoer van arbeidsmarktcommunicatie in goede banen te leiden. Hierbij werkt de specialist arbeidsmarktcommunicatie bij de organisatie op locatie  Het schrijven van creatieve teksten voor vacatures, opzetten van videovacatures, blogs of andere vormen van content marketing? Dat zijn een aantal taken waarmee de specialist mee te maken heeft tijdens zijn werkzaamheden.

 Wat doet een specialist arbeidsmarktcommunicatie?

Het doel van arbeidsmarktcommunicatie is de candidate experience te vergroten. Het belang van arbeidsmarktcommunicatie en het vergroten van candidate experience is het strategisch beheren van het recruitmentproces. Door strategisch in te spelen op elementen als externe communicatie, interne communicatie, het algehele recruitmentproces en databeheer kan er een optimale kandidaat beleving geregisseerd worden waarmee je een voorsprong creëert op de concurrentie.  Veelal verbetert de specialist arbeidsmarktcommunicatie onderdelen in het proces. Denk hierbij aan het opzetten van ene werken bij pagina, opstellen van creatieve vacatureteksten of het verbeteren van sollicitatiegesprekken.  Ook fungeert de specialist als projectmanager voor de grote arbeidsmarktcampagnes, voor bijvoorbeeld het aannemen van 50 man personeel.

Ontdek in 5 minuten de voordelen van een creatief RPO!

  • Uitleg waarom je zou moeten samenwerken met een creatief RPO; 
  •  Je communicatie en recruitment onder beheer bij één partij; 
  • Speciaal voor de specialist arbeidsmarktcommunicatie, recruiter of HR manager die van zijn werving een specialisme wil maken. 
Download de whitepaper

Wat is het voordeel van arbeidsmarktcommunicatie?

Arbeidsmarktcommunicatie en de inzet van een specialist arbeidsmarktcommunicatie heeft tal van voordelen. De belangrijkste is het optimaliseren van je naam als werkgever richting toekomstig personeel.

Daarnaast, potentieel personeel zijn niet alleen jouw werknemers, maar kunnen ook  klanten worden. Anders gezegd, een goede arbeidsmarktcommunicatie is aanvullend op het algehele bedrijfsimago. Het vult de traditionele marketing en communicatie aan.

Tevens, door gericht te werken met arbeidsmarktcommunicatie, bereik je ook de doelgroep dat niet werkzoekend is, maar wel ooit zal worden. Dit is misschien wel de belangrijkste doelgroep om te benaderen. Doordat deze doelgroep al bekend is met je bedrijf, dankzij arbeidsmarktcommunicatie, wordt de kans van solliciteren bij het bedrijf een stuk groter.

specialist arbeidsmarktcommunicatie

Super interessant?

Meer kennis bij FairSterk.